MyThing - 2018


Medusa

anello stampato in 3D
3D printed ring


Off Set

Medusa è la celebre figura mitologica greca nota per possedere un groviglio di serpenti per capelli, immagine che viene suggerita dall’anello grazie all’intricata trama di forme circolari concentriche che ne caratterizzano la sommità. La parte a contatto con la pelle non è un tradizionale circolo ma due valve che, grazie all’elasticità del materiale, possono espandersi per adattarsi a diversi diametri di dito.

Una forma complessa che valorizza la tecnologia di produzione: la geometria del gioiello è infatti irreplicabile con tecnologie diverse dalla stampa 3D SLS/SLA




Medusa is the famous greek mythological figure known to possess a tangle of snakes for hair, an image that is suggested by the ring thanks to the intricate weave of concentric circular shapes that defines its top. The part in contact with skin is not a traditional circle but two valves that, thanks to the elasticity of the material, can expand and adapt to different fingers’ diameter.

A complex shape that enhances the production technology: the jewel’s geometryis in fact irreplicable with technologies different from SLS / SLA 3D printing.

Off Set

Off Set

Off Set

Off Set

Off Set